رقابت فروشگاه‌هاي اينترنتي کوچک

رقابت فروشگاه‌هاي اينترنتي کوچک

اين روزها ديگر خريد اينترنتي ميان مردم به عنوان يکي از شيوه‌هاي کم‌دردسر و راحت خريد رايج شده است.
به گزارش سرويس بازار ايسنا، حامد بيدي مديرعامل مرکز طراحي اسپيرال، يادداشتي درباره مزيت‌هاي رقابتي فروشگاه‌هاي اينترنتي کوچک نوشته که در ادامه مي‌خوانيم:
با افزايش ضريب نفوذ اينترنت و رشد ?? برابري دسترسي به اينترنت در کشور در طول چهار سال گذشته، خريد آنلاين نيز به عنوان يک رفتار کاربري معمول بين کاربران شناخته مي‌شود. در اين ميان البته حضور قدرتمند فروشگاه‌هاي اينترنتي بزرگ همچون ديجي‌کالا و باميلو که به لطف جذب سرمايه‌گذاران بزرگ داخلي و خارجي توانسته‌اند خدمات خود را گسترش دهند و اعتماد بخش قابل توجهي از مردم را جذب کنند بي‌تأثير نبوده. از طرفي شاهد آن هستيم که بخش قابل توجهي از تبليغات تلويزيوني و اکران‌هاي بيلبوردي به معرفي خدمات آنلاين تجاري مي‌پردازند و اين مسأله نيز فرهنگ استفاده از خدمات آنلاين و به ويژه خريد آنلاين را ميان عموم مردم کاملا جا انداخته است.
اما در کنار فروشگاه‌هاي اينترنتي بزرگ که اغلب مردم آنها را مي‌شناسند، هزاران فروشگاه اينترنتي کوچک نيز توسط صاحبان کسب و کار راه‌اندازي شده است. فروشگاه‌هايي که اميدوارانه سعي مي‌کنند در حوزه فروش محصولات خودشان جايگاهي پيدا کنند و دغدغه اصلي آنها مغلوب شدن توسط بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگي است که ميلياردها خرج تبليغات خود مي‌کنند. نگراني از اينکه شايد همان اتفاقي که با ظهور فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بزرگ در کشورهاي توسعه يافته افتاد و خرده‌فروشي‌هاي محلي را نگران مي‌کرد، در اين زمينه نيز در حال رخ دادن باشد.
بررسي‌هاي ميداني اما چيز ديگري را نشان مي‌دهد. بازار رقابت فروشگاه‌هاي اينترنتي کوچک اگرچه تحت تأثير غول‌هاي تجارت الکترونيک ايران قرار گرفته، اما هنوز به اندازه‌اي هست که امکان کسب درآمدهاي قابل توجهي را براي اين بخش از فروشندگان فراهم کند. مشروط بر اينکه اين فروشگاه‌ها يک يا چند مزيت رقابتي را در بازار خود حفظ کنند. در اين مطلب نگاهي داريم به چند روش که براي دوام و توسعه فروشگاه‌هاي اينترنتي کوچک مي‌تواند بسيار موثر باشد و براي هر کدام از ميان سايت‌هايي که مرکز طراحي اسپيرال آن‌ها را طراحي کرده است مثال‌هايي مي‌آوريم. شايان ذکر است مرکز طراحي اسپيرال تاکنون پنج تنديس در زمينه طراحي وب از جشنواره وب ايران را به خود اختصاص داده است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر